Tadika Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Taman Aman, Senai Johor diceroboh?

>> Monday, September 24, 2012




Belum pun reda isu Tadika Permata Islamiyyah Pasir Gudang ditutup oleh Umno; Tadika Islam PASTI Taman Aman Senai, Johor pula diceroboh malam semalam.

Ia dilakukan oleh Ketua Umno Cawangan Taman Aman, Norazman Hasbollah. Beliau juga adalah SU Kerja Umno Bahagian Kulaijaya dan Ahli Majlis Perbandaran Kulaijaya(MDK).


Norazman telah datang ke premis PASTI jam 8.13 mlm dengan merobohkan Signboard PASTI dan menurunkan serta membuang banner 'TAWARAN PAKATAN RAKYAT' . Beliau dipercayai amat marah dengan kewujudan banner tersebut yg baru dinaikkan sehari sebelum itu.

Secara tidak berakhlak beliau dengan nada tinggi memarahi guru PASTI yg tinggal di premis tersebut, Cik Zuraidah Beeran. Beliau turut mengugut guru Pasti berkenaan sehingga menimbulkan ketakutan sesuatu yg buruk boleh berlaku. Norazman terjerit-jerit sambil mengoncang pintu pagar PASTI.

Cik Zuraida telah membuat laporan Polis di Balai Polis Senai pada pukul 10 mlm kejadian itu diiringi beberapa pimpinan PAS Kawasan Kulaijaya dan pengurusan PASTI.

Sebagai seorang pimpinan Umno dan masyarakat, tindakan beliau adalah tidak wajar samasekali. Adakah beliau tidak mengetahui bahawa PASTI terletak di bawah kelolaan PAS menerusi Dewan Pemuda PAS?

Jikapun beliau tidak berpuashati tentang kewujudan banner tersebut, kenapa tidak melalui saluran yg betul?
Apa rasionalnya mengancam seorang guru yg dikaitkan pula status guru yg bujang dan tinggal seorang diri?

Beliau mengenali pimpinan PAS dan boleh mendesak agar banner tersebut diturunkan. Jika permintaannya munasabah, bukan masalah sangat banner tersebut dipindahkan ke lokasi lain. PAS berdepan kesukaran menaikkan banner milik parti kerana terlalu kerap hilang. Premis PASTI antara lokasi yg dikira selamat. Rupa-rupanya  premis itu pun dianggap mengganggu ketenteraman awam!

Kalau pimpinan Umno berhujah premis PASTI adalah untuk tujuan pendidikan yg tidak boleh dipolitikkan; adakah dengan merosakkan harta dan mengugut guru cara yg betul?

Kalau itu logiknya; kenapa Umno sesuka hati menggunakan Sekolah, Masjid dan premis awam buat program Umno?

Umno buat mesyuarat agung di sekolah, naikkan bendera dan syiar Umno sebanyak-banyaknya, kemudian di arah guru-guru dan kakitangan hadir, ucapan perasmian dan perbahasan mencerca Pakatan Rakyat, memfitnah Ketua Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.....adakah beradab cara tersebut?

Umno buat kerja yg tidak beretika ini puluhan tahun. Perbuatan UMNO tentulah menimbulkan rasa tidak senang PAS dan pembangkang sejak sekian lama, UMNO anggap semua premis macam dia yang punya. Sekalipun PAS dan pembangkang tidak puashati, adakah kami datang ke program UMNO lalu memaki hamun, mengugut serta merosakkan syiar Umno?

Dalam Sidang Media petang ini, Norazman di desak mohon maaf kepada Yang Di Pertua PAS Kawasan Kulaijaya dalam tempoh 7 hari,,jika tidak mahu berdepan tindakan undang-undang. Majlis Perbandaran Kulaijaya juga seharusnya mengambil tindakan tertentu kpd Norazman yg tentunya mencemarkan nama baik MDKu.

Nampaknya pemimpin Umno semakin ketara samsengnya.
Ada kawan- kawan kata perangai pemimpin UMNO  ini  ibarat ' orang yg buang tabiat nak mati'....
Adakah ini angkara 'syaitan yang dikenali?
Adakah ini petanda Umno nak berkubur selepas PRU 13?

0 comments:

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP