SEKILAS KENANGAN MUKTAMAR DEWAN MUSLIMAT PAS NEGERI MELAKA

>> Sunday, May 2, 2010


Dr.Lo' Lo' pula dalam ucaptama perasmiannya telah mengatakan bahawa seramai hampir 240,00 orang bayi yang dilahirkan tanpa berbapa.Isu buang bayi pada hari ini memerlukan komitmen yang bersepadu dan menyeluruh.Di sinilah terletaknya peranan muslimat untuk mendidik masyarakat melalui pendekatan 'amar maaruf nahi mungkar'.Jangan beralasan untuk berjuang sebagaimana dalam surah At- Taubah, ayat 24.

Dr. Hajjah Khatijah Bt. Jumangat, Ketua Dewan Muslimat Pas Negeri Melaka telah memberi motivasi agar semua muslimat terus bersemangat untuk terus berjuang walaupun Melaka belum lagi memenangi sebarang kerusi dalam PRU ke 12.Hubungan dengan komponen Pakatan Rakyat perlu dijalinkan, agar ukhuwwah terus terjalin dalam usaha memenangi hati rakyat.Nisa' perlu berani menarik sokongan remaja.Beliau mengakhiri ucapannya dengan kata - kata: ' Islam tidak memerlukan anda, tetapi andalah yang memerlukan Islam.

Mejar Bersara Jasmi Bin Tumpang yang merupakanTimbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka telah menyampaikan ucapan alu- aluan.Antara intipati ucapan menarik yang dapat dijadikan renungan bersama ialah'ucapan hendak menang' perlu diseimbangkan dengan gerakerja yang bersistematik dan tersusun.Mendekati pengundi baru adalah amat penting demi kelangsungan jamaah yang kita sayangi ini..

0 comments:

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP